Kompetencje dyrektora placówki w szczególności:
1) dyrektor kieruje działalnością szkoły lub placówki oraz reprezentuje ją na zewnątrz;
2) sprawuje nadzór pedagogiczny:
3) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
4) realizuje uchwały rady placówki oraz rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;
5) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły lub placówki zaopiniowanym przez radę szkoły lub placówki i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę placówki;
6) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę;
7) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych;
8) współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych;
9) stwarza warunki do działania w szkole lub placówce: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej placówki;
10) odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia;
11) współpracuje z pielęgniarką albo higienistką szkolną, lekarzem i lekarzem dentystą, sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi i młodzieżą, w tym udostępnia imię, nazwisko i numer PESEL ucznia celem właściwej realizacji tej opieki;
12) wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające zgodność przetwarzania danych osobowych przez szkołę lub placówkę z przepisami o ochronie danych osobowych.
2. Dyrektor placówki może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie placówki. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.
3. Przepis ust. 2 nie dotyczy ucznia objętego obowiązkiem szkolnym. W uzasadnionych przypadkach uczeń ten, na wniosek dyrektora szkoły, może zostać przeniesiony przez kur oświaty do innej szkoły.
4.Dyrektor placówki skreśla ucznia z listy uczniów na pisemny wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia.
5. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły lub placówki;
2) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom placówki;
3) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły lub placówki, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników placówki.
6. Dyrektor placówki w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą szkoły lub placówki, radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim.
7. Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę ustala zawody, w których kształci szkoła, po:
1) uzyskaniu opinii wojewódzkiej rady rynku pracy o zasadności kształcenia w danym zawodzie zgodnie z potrzebami rynku pracy, o której mowa w art. 22 ust. 5 pkt 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, oraz
2) nawiązaniu współpracy odpowiednio z pracodawcą lub osobą prowadzącą indywidualne gospodarstwo rolne, których działalność jest związana z danym zawodem lub branżą, w ramach umowy, porozumienia lub ustaleń, o których mowa w art. 120a ust. 1, obejmujących co najmniej jeden cykl kształcenia w danym zawodzie.
W przypadku nieobecności dyrektora placówki zastępuje go wicedyrektor.
Przyjmowanie i załatwianie spraw
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
16 września 2011 07:55
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Marta Greber
Ilość wyświetleń:
52915
07 lipca 2022 09:10 (
Marta Greber) - Dodanie nowej informacji.
07 lipca 2022 08:53 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
07 lipca 2022 08:53 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
07 lipca 2022 08:52 (
Marta Greber) - Aktualizacja danych stanowiska: wicedyrektor.
07 lipca 2022 08:52 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: WICEDYREKTOR.
07 lipca 2022 08:51 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: Dyrektor.
29 czerwca 2022 06:13 (
Marta Greber) - Aktualizacja danych organu: Dyrektor.
27 czerwca 2022 12:25 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
27 czerwca 2022 12:23 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
27 czerwca 2022 12:21 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
27 czerwca 2022 12:19 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: Dyrektor .
04 listopada 2019 07:42 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
04 listopada 2019 07:42 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
04 listopada 2019 07:42 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
04 listopada 2019 07:42 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: Dyrektor.
16 września 2011 07:56 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
16 września 2011 07:56 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
16 września 2011 07:55 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: wicedyrektor.
16 września 2011 07:55 (
Marta Greber) - Dodanie stanowiska: dyrektor.